Kuchnia
BodyIdea - Dietetyka przyszłości

2020-02-05

Bezmięsny burger

Wegański


Czas przygotowania: 12 minut

1 porcja
Kalorie: 448,3 kcal
Białko: 28 g
Tłuszcze: 20,7 g
Węglowodany: 40,7 g

SKŁADNIKI

burger DOBRA KALORIA 1 sztuka
bułka graham 1 sztuka 50 g
sałata rzymska 10 g (1 liść)
pomidor (plaster - 25 g)
ketchup 15 g (łyżka)
cebula czerwona 17,5 g (plasterek)


Zapewne kojarzycie już bardzo dobrze markę Dobra Kaloria. W wielu sklepach: Lidl, Biedronka, Rossmann, Kaufland, Auchan są dostępne ich batony. Od kilku miesięcy poszerzają również swój asortyment o produkty, które w strukturze przypominają mięso. Oczywiście są w 100% roślinne.

Dobra kaloria to też klopsiki, kiełbaski, a ostatnio nawet "mięso mielone" i "gyros" - dostępne w ofercie czasowej w sklepie Lidl.

 

DOBRA KALORIA - roślinne niemięso

dobra kaloria

 

Wszystkie te produkty próbowaliśmy, moim zdaniem cena, skład i smak są na duży plus, ale nadal są to produkty przetworzone, które w swojej diecie stosujemy dość rzadko.

 

Jednak, każdy z Was na pewno od czasu do czasu zmaga się z totalnym brakiem czasu, toteż właśnie w takich przypadkach burgery, klopski, kiełbaski itd są idealnym rozwiązaniem.

Chcę przytoczyć Wam dwie propozycje podania burgerów Dobra Kaloria.

 

Zaczniemy od ich składu:

Skład: woda, kiełki słonecznika, teksturowane białko pszenicy (białko pszenne, mąka pszenna), olej rzepakowy, gluten pszenny, mąka amarantusowa, teksturowane białko grochu (białko grochu, mąka grochowa), ekstrakt z cebuli, ekstrakt drożdżowy, czosnek suszony, cebula smażona, sól kłodawska, pieprz czarny

 

Opakowanie: 170g/ 2 kotlety

 

Wartość odżywcza w 100g

 

  • Tłuszcz: 22 g (w tym kwasy nasycone: 2,4 g) 

  • Węglowodany 5,8 g (w tym cukry: 3g) 

  • Białko: 27 g 

  • Błonnik: 5,3 g 

  • Sól: 1,8 g

     

  • Żelazo: 3 mg 

  • Magnez: 94 mg 

  • Potas: 326 mg 

  • Wit. B1: 0,25 mg

 

Jak je przyrządzać? Można usmażyć na patelni bez dodatku tłuszczu, lub z niewielką ilością oleju rzepakowego czy oliwy z oliwek.

Można też wrzucić na grilla elektrycznego lub upiec w piekarniku - i tę formę najbardziej preferuję (wraz z koletami podpiekam bułeczki)

 

Przejdźmy do propozycji.

 

BURGER BEZ MIĘSA - DOBRA KALORIA

 

WYKONANIE:

  1. piekarnij rozgrzeh do 180 stopni

  2. wyłoż blaszkę papierem, ułóż kotlety, piecz ok 10-12 minut (po 5-6 minut każda strona)

  3. po 5-6 minutach włóż przekrojne w pół bułeczki i również je podpiecz

  4. wyłóż bułeczki z piekarnika, połóż liść sałaty, plasterki pomidora, cebuli, dodaj ketchup

  5. wcinaj ze smakiem

 

SMACZNEGO

 

Inna propozycja:

Nie zawsze musi być to bułka.

Wystarczy ugotować kaszę / makaron/ ryż, połączyć z warzywami i dodać upieczonego burgera - posiłek gotowy w 15 minut :)

 

burger bez bułki


sylwia maksym body idea dietetyk

Sylwia Maksym

Jestem dyplomowanym dietetykiem klinicznym i dietetykiem sportowym. Entuzjastką kuchni roślinnej i autorką wspaniałych przepisów dostarczających paliwa z roślin. Współpracuję ze sportowcami chcącymi polepszyć swoje wyniki dzięki diecie roślinnej. Prywatnie jestem miłośniczką mocnej kawy, kolarstwa, mody i kultury hiszpańskiej. Moim znakiem rozpoznawczym jest uśmiech od ucha do ucha i szczera radość życia.

BodyIdea - Dietetyka przyszłości

Dodaj komentarz

Janina 2020-06-14 19:59:13

Uwielbiam dobrą kalorie! Maja tez super batoniki.

Sylwia Maksym 2020-06-18 13:20:49

Zgadza się, choć zdecydowanie wolę ich wytrawne produkty :)

Drukuj

Czas przygotowania: 12 minut

1 porcja
Kalorie: 448,3 kcal
Białko: 28 g
Tłuszcze: 20,7 g
Węglowodany: 40,7 g

SKŁADNIKI

burger DOBRA KALORIA 1 sztuka
bułka graham 1 sztuka 50 g
sałata rzymska 10 g (1 liść)
pomidor (plaster - 25 g)
ketchup 15 g (łyżka)
cebula czerwona 17,5 g (plasterek)


Tagi

Obserwuj na Instagramie

Sprawdź przepis

Sprawdź jadłospis:

WEGAŃSKI:

WEGETARIAŃSKI:

Posłuchaj mojego podcastu PALIWO Z ROŚLIN