Krótki formularz


Skontaktuj się z nami

Sylwia Maksym

Napisz do nas

Dietetyka przyszłości

Kuchnia

Na wynos: pomysły dla wiebicieli pieczywa

02-04-2019 Sylwia Maksym Drukuj artykuł
Wegetariański
wysoka smakowitość chleba bodyidea
Czas przygotowania: 10 minut
1
Kalorie: 1126 kcal
Białko: 34 g
Tłuszcze: 22,1 g
Węglowodany: 209,2 g

SKŁADNIKI:

bagietka francuska 140 g

(1 duża sztuka)

chleb żytni pełnoziarnisty 132 g

(4 kromki)

oliwa z oliwek 16 g (2 łyżki)

ser twarogody chudy 50 g

liście szpinaku 30 g 

ogórek zielony 60 g (1/2 sztuki)

jabłko 160 g

(1 sztuka, średnia wielkość)

sok marchew- burak - jabłko 250 ml


ZACZYNAMY

Pierwszy wpis z cyklu NA WYNOS przeznaczony jest dla osób aktywnych. Jego spora kaloryczność - ponad 500 kcal - na posiłek sprawia, iż na pewno nie posłuży kanapowym leniuszkom, jednak mniemam, że należycie walczycie ze swoimi słabościami :)

 

NA WYNOS

Wpisy tworzę po to, abyście mogli je jak najlepiej wykorzystać i w swoim pełnowartościowym menu. Ideą cyklu NA WYNOS jest tworzenie dań na drugie śniadanie i obiad, które zazwyczaj spożywamy poza domem. Chcę Wam pokazać, że przygotowanie pełnowartościowych posiłków nie musi być czasochłonne ani trudne, a na pewno smaczne i odżywcze.

 

SMAKOWITOŚĆ SKŁADNIKÓW I POTRAW

Przy okazji użycia głównego składnika, jakim jest pieczywo, chciałam poruszyć z Wami temat dotyczący wysokiej smakowitości. Zamknij oczy, pomyśl o smakowitym chlebie z chrupiącą skórką i mięciutkim środkiem... czy potrafisz poprzestać na zjedzeniu tylko jednej kromeczki? Czy potrafisz zakończyć delektowanie się drożdżówką tylko na jednej małe sztuce?

Pieczywo charakteryzuje się wysoką smakowitością, ta natomiast na pewno nie pomaga nam w ograniczeniu danego składnika, do przeznaczonej do naszego zapotrzebowania ilości kalorii. Wysoka smakowitość pojawia się dzięki połączeniu węglowodanów i tłuszczy, które naturalnie nie wystepuje w naturze.. Jedny wyjątek stanowią orzechy nerkowca - pomyśl więc, czy potrafisz zjeść tylko kilka sztuk nerkowców? Cała paczka znika w mgnieniu oka :) Ot właście o tym piszę...

 

Pieczywo nie jest niczym złym. To pełnoziarniste zawiera magnez, żelazo, witaminy z grupy B, cenny błonnik. Jasne pieczywo, jest bardziej przetworzone, nie zawiera tylu witamin, ale szybko uzupełnia energię, możesz je wykorzystać na słodko i wytrawnie, a także jest przede wszystkim szybkie w użyciu i przygotowaniu. Należy jednak znać umiar i nie przesadzać z ilością.

Tak, droźdżówka raz na jakiś czas, czy chrupiąca bułeczka naprawdę nie są niczym złym - musisz je jedynie odpowiednio dostosować do swojego zapotrzebowania.

 

 

Ten wpis i inspiracja, jak wspomniałam powyżej, jest przeznaczona dla osób aktywnych, ale i dla tych, którzy:

  • nie mają czasu na zjadanie sałatek/ dań jednogarnkowych poza domem

  • nie mogą sobie pozwolić na używanie sztućców podczas jedzenia posiłku (samochód, autobus, czy po prostu jedzenie w biegu lub przed komputerem, przy którym nadal pracują)

  • są na początku edukacji zdrowego żywienia i nadal nie mogą przekonać się do kasz, czy zdrowych makaronów

  • dla tych, którzy są już kaszami zmęczeni i potrzebują małego odświeżenia menu i nadania nowego charakteru chrupiącym wypiekom

 

wysoka smakowitość chleba bodyidea

WYKONANIE:

  • Bułkę przekrój wzdłuż skrop oliwą, włóż do środka warzywa i posmaruj serem, to samo zrób z chlebem żytnim tworząc z niego kanapki, środek kanapek skrop oliwą z oliwek.

  • Wyciśnij sok ze świeżych owoców lub kup świeżo wyciskany sok w sklepie (wybieraj bez dodatków cukru i konserwantów).

  • Zapakuj wszystko do pojemników, dodaj pokrojone jabłko

  • Zjedz dwie kanapki i połówkę bułki na drugie śniadanie, wypij sok, drugą porcję i jabłko na III posiłek, dziś wyjątkowo możemy nazwać go obiadem.

 

Czy takie inspiracje ułatwiają Wam przygotowanie dań na wynos? Czy są produkty, które szczególnie chcielibyście uwzględnić w swoim menu i zarazem, z których miałyby się składać przepisy, które się tutaj pojawią?

Liczę na Waszą aktywność i czekam na Wasze komentarze pod tym wpisem.

 

 

SMACZNEGO


sylwia maksym body idea dietetyk

Sylwia Maksym

Dyplomowany dietetyk klinicznym, dietetyk sportowy, mgr fizjoterapii, instruktor fitness i certyfikowany trener personalny. Na co dzień pracuje w prywatnym szpitalu jako dietetyk kliniczny na oddziale neurologicznym. We własnym gabinecie Body Idea Dietetyka Przyszłości głównie współpracuje ze sportowcami będącymi na dietach roślinnych, a także kobietami borykającymi się z zespołem policystycznych jajników, zaburzeniami odżywiania (kompulsywne objadanie się, anoreksja, bulimia) czy insulinoopornością. Z zamiłowania nieokiełznana kulinarna globtroterka, wielbicielka mocnej kawy, kolarstwa, mody i kultury hiszpańskiej.



Komentarze

Aneta | 03-04-2019 19:43
Witam. Bardzo mi się podoba pani podejście do odżywiania i dania też są ciekawe.Chleb na kolację i śniadanie już powoli się przejada. Mam/mamy problem z jedzeniem warzyw dlatego szukam ciekawych przepisów. Pytanie jak mam to ogarnąć skoro jemy trochę mięsa, jaja, mleko i zwykłe pieczywo bo grahamów czy pełnoziarnistych nie mogę jeść. Nawet nie wiem co to komosa ryżowa i inne mało znane mi składniki ;) "z przymrużeniem oka" wie pani o co mi chodzi?

Sylwia awatar
Sylwia | 04-04-2019 10:37
Dzień dobry Pani Aneto :) Ależ oczywiście, że wiem o co chodzi ;) zwykłe pieczywo zawsze można przemycić do świetnych kanapek, a w nich ser, dobrej jakości szynka, warzywa typu sałata, ogórek, rzodkiewka, czy pomidor. Zamiennikiem kanapek będą omlety - z jajek i warzyw, można dorzucić do nich rybę czy mięso i zrobić przepyszną frittatę. Proszę również miksować warzywa wraz z owocami, dodając nabiału - wtedy mamy przepyszne koktajle :) Proszę pamiętać o dobrych tłuszczach: oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy, awokado :) A w razie pytan służę pomocą mailowo :) s.maksym@bodyidea.pl Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie :)


Dodaj komentarz